Dieselmotor

Ytelse, dreiemoment, kjøreglede

Til tross for at den har en sportsbils ytelser, er SLC 250 d takket være lavt forbruk og lavt CO2-utslipp en av de mest sparsommelige roadsterne i segmentet. Dette skyldes en hel rekke intelligente teknologiske løsninger.


Høydepunkter ved den 4-sylindrede dieselmotoren

Denne motoren overbeviser allerede i det lave turtallsområdet. Den er tilbakeholden både når det gjelder drivstofforbruk, utslipp og støyutvikling.


Detaljert om motorteknologien
Detaljert om energieffektiviteten
  • Verdiene i parentes gjelder for biler med automatgir.
  • [1] Verdier for motoreffekt og dreiemoment i henhold til forordning (EF) nr. 595/2009 i någjeldende versjon.
  • [2] De angitte verdiene for drivstofforbruk og CO2-utslipp er beregnet i henhold til foreskrevne måleprosedyrer (§2 nr. 5, 6, 6a i den tyske forordningen for merking av energiforbruk i personbiler (PKW-EnVKV) i någjeldende utgave). Verdiene gjelder ikke ett enkelt kjøretøy og inngår ikke i tilbudet, men er kun referanseverdier for sammenligning mellom forskjellige modellvarianter.